Pazarlama Stratejilerinde Pandemi Etkisi: Dijital Pazarlamanın Yükselişi

0
59

Pazarlama Stratejilerinde Pandemi Etkisi: Dijital Pazarlamanın Yükselişi

Pandemi ile birlikte sürekli bir ‘’Yeni Dünya Düzeni’’ lafını duyuyoruz. Peki, nedir bu yeni dünya düzeni? Pandemiyle birlikte birçok alanda davranışlarımız değişmeye başladı. Bunlardan biri de tüketim davranışlarımız ve bunun etkisi altına kalan pazarlama stratejileri.

Pek çok açıdan milat sayılabilecek bir dönemden geçiyoruz. Artık her alan pandemi öncesi ve sonrası diye iki ayrı dönem olarak anılmaya başlanacak. Bu dönemde, en çok da tüketim davranışlarının değişmesiyle birlikte dijital pazarlama ve dijital ödeme yöntemleri gündeme gelmeye başladı. Pandemi öncesi insanlar rahatlıkla markete, mağazaya yani topluluk içerisine girebiliyordu. Fakat sonrasından insanlar topluluklardan uzaklaştıkça dijital dünyanın içerisine daha fazla girdiler. İnternet ve teknolojik cihaz kullanımı daha fazla arttı. Pazarlama stratejileri de bu doğrultuda şekil değiştirmeye başladı. Online alışverişe karşı olanlar bile online alışverişe yönelmeye başladı.

Dijital Pazarlama Nedir?

Pazarlamayı ürün ve hizmetleri potansiyel müşterilerle buluşturmak için alınan aksiyonlar olarak görürsek, dijital pazarlama da bu ürün ve hizmetlerin dijital ortam ve araçlar ile müşterilerle buluşturulması diyebiliriz.

Dijital Pazarlama İçinde Neler Yer Alır?

1. Arama Motoru Reklamları (SEA)
2. PPC
3. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
4. Mail Marketing
5. Sosyal Medya
6. Web Sitesi

Arama motoru reklamları, arama motorlarının sonuç sayfalarında gösterilen ve sponsor bağlantı etiketine sahip olan reklamlardır. Tıklama başına ödeme (Pay per click) sistemi ile çalışır. Temelinde anahtar kelimeler vardır. Seçilen anahtar kelimeler sayesinde kullanıcıların daha kolay erişim sağlayabilmesi amaçlanır.

PPC kısaca ücretli reklamcılıktır. Sadece arama motoru reklamlarını değil Facebook, İnstagram gibi mecraları da kapsar.

SEO: Arama motorları, arama sonuçlarını belirli algoritmalara göre listeler. Güncel ve alakalı sonuçlar listeleyebilmek için de belirli aralıklarla web siteleri optimize edilir.

Mail marketing, tüketicilere doğrudan elektronik posta ile ulaşılmanın yoludur. Dijital
pazarlamanın en eski yöntemlerinden biri olmasına rağmen hala en fazla dönüşüm oranına sahip kanallardan biridir. Dünya nüfusunun 1/3’ünden fazla mail hesabı bulunmaktadır. Mail kampanyalarıyla etkileşim yaratmak, satış yapmak, marka sadakati oluşturmak diğer kanallar göre hem daha ucuzdur hem de daha kolay ulaşılabilirlik sağlar.

Sosyal medya, marka ve kullanıcılar arasında iletişim sağlama, bağlantı kurma, duygu ve düşünceleri anlık olarak paylaşma imkanı sağlar. Sosyal medyanın çok fazla yaygınlaşması da pazarlamacıları yeni stratejiler üretmeye zorladı diyebiliriz. Hatta sosyal medya sayesinde yeni bir meslek bile oluştu: İnfluencer’lık.

Web siteleri halen dijital pazarlama kanallarının temel yapısını oluşturmaktadır. Birçok dijital kanal ve reklam bağlantıları websitesine trafik yönlendirme amaçlı kullanılmaktadır. Direkt satış da yapılabildiği için uzun bir süre daha en çok kullanılan dijital pazarlama kanalı olarak kalacak gibi görünüyor.

Gizem Nur PEHLİVANOĞLU

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here