‘Dijitalleşme ile kredi sürecini 25 dakikadan 7 dakikaya indirdik’

0
95
25 Ekim 2018 Perşembe, 09:31 Güncelleme: 25 Ekim 2018 Perşembe, 09:40

Garanti Bankası Dijital Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Didem Dinçer Başer, şu anda bütün bireysel kredi süreçlerinin tamamen dijitalde ilerlediğini, geçmişte 20-25 dakika süren bireysel kredi süreçlerinin 7 dakikaya indiğini söyledi.

Bankacılık sektöründe dijitalleşmenin tüm hızıyla sürdüğünü iş yapış süreçlerinin buna göre evrildiğini söyleyen Garanti Bankası Dijital Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Didem Dinçer Başer, “Her ay dijital kanaldan 100 milyon etkileşimimiz var. Yani sadece dijital kanalarımızdan bu sayıda müşteri girişi oluyor. Bu etkileşimlerin her birini daha akıllı hale getirmek üzerinde yoğunlaşıyoruz” diye konuştu. Bloomberg HT televizyonunda Finansal Teknoloji Programına katılan Başer, 2017 yılında şubelerde başlattıkları dijital dönüşümün şubelerin yüzde 90’ında tamamlandığı bilgisini verdi. Dijitalleşmenin sadece dijital platformlarda olmadığını, “Ürün, hizmet sunulan her noktada olur” bakış açısıyla şubelerde de dijitalleşmeye gittiklerini kaydeden Başer, şu anda bütün bireysel kredi süreçlerinin tamamen dijitalde ilerlediğini, geçmişte 20-25 dakika süren bireysel kredi süreçlerinin şu anda 7 dakikaya indiğini söyledi. Başer, “Şubelerimizde kullandırdığımız bireysel kredilerin yüzde 85’i kağıtsız bir şekilde kullandırılıyor. Böyle bakınca haliyle dijitalleşmenin çok farklı faydalarını gördük. Bekleme sürelerini de yüzde 20 azalttık” dedi.

 

‘7 MİLYONDAN FAZLA DİJİTAL BANKACILIK MÜŞTERİMİZ VAR’

Garanti Bankası’nın 7 milyondan fazla aktif dijital bankacılık müşteri olduğunu belirten Başer, bunun 6.2 milyonunun aktif mobil bankacılık müşterisi olduğunu söyledi. Müşterilerinin yaptığı işlemlerin yüzde 95’ten fazlasının müşterilerinin yaptığı şube dışı, dijital ve ATM kanallarından yapıldığı bilgisini veren Başer, bunun da yaklaşık yüzde 60’ının mobil kanalların oluşturduğunun altını çizdi. Mobilin bir numaraları platform olarak öne çıktığının altını çizen Başer, “Bu yüzden yaptığımız bütün geliştirmeleri her geçen gün biraz daha mobil odaklı düşünüyoruz” diye konuştu.  Türkiye Bankalar Birliği’nin verilerine göre, 30 Haziran itibarıyla, aktif dijital müşteri sayısının 39.1 milyonu aştığını söyleyen Başer, bu rakamın bir yıl önce 30 milyon civarında olduğunu, son bir yılda yaklaşık 9 milyon müşterinin dijital bankacılık ile tanıştığını sözlerine ekledi.

‘FİNTECHLER SEKTÖRÜ BÜYÜTECEK ÇEVİK OYUNCULAR’

Garanti Bankası olarak Fintechleri finansal sektörü büyütecek “çevik” oyuncular olarak gördüklerinin altını çizen Başer, “Ana hissedarımız BBVA fintechlerle işbirliği yapma ve çalışma anlamında dünyada en eski global bankalardan birisi. Gerektiği noktada fintechlerle işbirliği yaparak bankacılık sektörünü daha da büyütmek istiyoruz” diye konuştu.